Emily's bookshelf: read

Forgotten
Darkness Falls
The Immortal Life of Henrietta Lacks
Crossed
Fifty Shades of Grey
Hourglass
The Forest of Hands and Teeth
Incubus
A Discovery of Witches
The House of the Spirits
Water for Elephants
Of Love and Other Demons
Immortal Beloved
Daughter of Fortune
Delirium
Breaking Dawn
Cosmopolis
Half of a Yellow Sun
Therese Raquin
Jennifer Government


»
}

onsdag 1 februari 2012

Darkness falls - Cate Tiernan

Om du har läst denna blogg tidigare så vet du hur mycket jag älskade "Immortal beloved" av Cate Tiernan. Jag fick äntligen (äntligen) tag på fortsättning och slukade boken på några dagar.

Uppföljare kan ibland vara knepiga och jag är alltid lite nervös att börja läsa när jag älskade den första boken. Jag kan säga att mina farhågor var helt obefogade. Denna bok är precis lika fantastiskt som den första!

Boken börjar med min älskade Nastasya vid River´s edge, retreat för vilsna odödliga. Hon är inte lycklig men börjar få kläm på saker och känner sig nästan tillfreds. Och hon vill vara där.

Hennes tilltro till att allt ska bli bra tar en vändning efter nyårsafton. Under en ritual inför det nya året kastar hon ut mörkret, men tycker bara att det kastas tillbaka i ansiktet på henne när hon upplever flera bakslag och oroande mardrömmar om hennes tidigare bästa vän nu mardröm Incy.

Den här boken är mörkare än den föregående, men Nastasya har inte förlorat sin sarkasm, humor, och hon är verkligen en underbar karaktär. Vi får se några glimtar in i hennes förflutna och även över Rivers förflutna!

Så. En underbar fortsättning och en annan bok som måste läsas av alla!

Och nu börjar väntan på boken nummer 3. Januari 2013 känns väldigt långt borta…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar